CSENDERUNL
Formacja Prachovské skályFormacja Prachovské skály

Rezerwat przyrody Prachovské skály należy do najbardziej znanych terenów Republiki Czeskiej. Jest jednym z najstarszych rezerwatów przyrody w Republice Czeskiej.

Bozkovskie jaskinie dolomitowe Bozkovskie jaskinie dolomitowe

Jaskinia, która ma największe podziemne jezioro w Czechach.

Miasto skalne HruboskalskoMiasto skalne Hruboskalsko

Należą do najbardziej znanych skalnych miast i cechują je olbrzymie wieże sięgające wysokości do 55 m i strome kaniony.

Wyszukiwanie

Kozinec koło Nowej Paki

Nowopacki region to obszar ciekawy pod względem mineralogicznym. W okolicach miasta znaleźć można agaty i inne szlachetne rodzaje kwarcu, w osadach okresu paleozoiku skamieniałe pnie drzew, w niektórych potokach można płukać złoto.

Długość szlaku: 11,8 km

Osobom zainteresowanym mineralogią polecamy wizytę w Nowej Pace, gdzie zobaczyć można zbiory mineralogiczne w Muzeum Miejskim (tzv. klenotnice, czyli „skarbiec”). W mieście jest też klasztor z drugiej połowy XVII wieku, w którym dziś znajduje się szpital i drewniany grekokatolicki kościółek przeniesiony tu w okresie międzywojennym z Zakarpacia. Spod wieży widokowej do miasta dotrzemy idąc zielonym szlakiem. Żeby wrócić z powrotem do Vidochova możemy pójść niebieskim szlakiem w kierunku Borovnic. Po dotarciu do końca wsi Vrchovina, idziemy w lewo drogą wśród pól gospodarstwa rolnego w kierunku północnym. Droga ta zaprowadzi nas do Vidochova. Druga możliwość, to pójście jeszcze o kilometr dalej niebieskim szlakiem. W miejscu, gdzie szlak gwałtownie skręca w prawo, nie zmieniamy kierunku - i również docieramy do Vidochova. Jako wskaźnik kierunku służyć nam może właśnie wieża widokowa.

Wytworzono 19.10.2010 23:48:41 - aktualizowano 4.1.2011 15:33:42 | przeczytano 2103x | Ing. Jiří Lukeš