CSENDERUNL
Miasto skalne HruboskalskoMiasto skalne Hruboskalsko

Należą do najbardziej znanych skalnych miast i cechują je olbrzymie wieże sięgające wysokości do 55 m i strome kaniony.

Bozkovskie jaskinie dolomitowe Bozkovskie jaskinie dolomitowe

Jaskinia, która ma największe podziemne jezioro w Czechach.

Formacja Prachovské skályFormacja Prachovské skály

Rezerwat przyrody Prachovské skály należy do najbardziej znanych terenów Republiki Czeskiej. Jest jednym z najstarszych rezerwatów przyrody w Republice Czeskiej.

Wyszukiwanie

Wielka trasa okrężna poprzez Podtrosecké údolí (dolinę)

Czeski Raj

Umiarkowanie trudna wycieczka (czerwony stopień trudności) doprowadzi Cię na łono pięknej i spokojnej przyrody w okolicach českorajských rybníků (czeskorajskich stawów).

Plan podróży:

Parking Vidlák – czerwona ścieżka rowerowa 4078, 1,2 km (droga!!!) – niebieska ścieżka rowerowa 4010 2,5 km Staw Věžický rybník – niebieska ścieżka rowerowa 4010 0,5 km kierunek Kost – U Přibyla czerwony szlak turystyczny 2 km Nebák i z powrotem do skrzyżowania przed Nebákem niebieski szlak turystyczny 1,5 km Roveň – nieoznakowana droga 2 km Roveň, Kozlov – droga Podhůra zielony szlak turystyczny1km - Dolský mlýn (młyn) biała ścieżka rowerowa 4011 2,5 km Troskovice, czerwona ścieżka rowerowa 4078 3 km Parking Vidlák.

Długość trasy wycieczkowej: 18 km

Trudność trasy wycieczkowej dla mechanicznych wózków inwalidzkich: trudna, wymaga asystencję drugich osób

Trudność trasy wycieczkowej dla elektrycznych wózków inwalidzkich: trudna, wymaga asystencję drugich osób

Odpowiedniość trasy dla wózka dziecięcego: TAK

Trasę wycieczkową polecamy przebywać w okresie bezdeszczowym!

Opis trasy:

Na parkingu nie znajdują się miejsca przeznaczone dla użytkowników wózków inwalidzkich. Bezpośrednio na parkingu znajduje się kiosk i restauracja, do której prowadzi 5 stopni, szerokość drzwi wejściowych wynosi 70 cm.

Wycieczkę rozpocznij na drodze asfaltowej, po lewej stronie znajduje się stawVidlák. Po 400 m dotrzesz do stawu Krčák, od którego rozpoczniesz 500 m podjazd pod lekką górkę aż do rozdroża Želejov. Tu skręć w prawo na ścieżkę rowerową i kontynuuj po niebieskim szlaku turystycznym. Nawierzchnia ścieżki jest kamienista. Po 150 m nadchodzi ostry 50 m zjazd z górki (zdjęcie nr. 1), następnie nadchodzi prosty odcinek drogi i dalej nadchodzi ostre 50 m podjazd pod górę (zdjęcie nr. 2). Potem przyjedziesz na prostą drogę, która zaprowadzi Cię do lasu, gdzie możesz podziwiać piękne skały piaskowcowe.

Przyjedziesz na rozdroże, odkąd ruszysz w lewo, w kierunku stawu Věžického (1,5 km niebieską ścieżką rowerową). Nawierzchnię drogi tworzy gruby asfalt z kamieniami. W okolicach stawu Věžického, gdzie po deszczu mogą pojawiać się miejscowo kałuże (zdjęcie nr. 3), dotrzesz na parking, na którym skręcisz w lewo i po gładkiej drodze asfaltowej będziesz kontynuować w kierunku na Kost, po niebieskim szlaku turystycznym. Wzdłuż drogi ciągną się skały piaskowcowe.

Po 0,5 km na rozdrożu U Přibyla skręć w lewo i kontynuuj czerwonym szlakiem turystycznym w kierunku Podsemínského mlýna (młyn), znajdującego się 0,7 km daleko. Nawierzchnia drogi jest kamienista, z drobnego kamienia. Od młyna czeka na Ciebie ostry 40 m podjazd po kostkach brukowych (zdjęcie nr. 4). Dalej prowadzi droga kamienista i piaszczysta z lekkim wznoszeniem (30 m). Na drodze znajduje się rów odwadniający o szerokości 40 cm i głęboki 15 cm, przez który można z łatwością przejechać.

Dalej kontynuuj po prostej drodze wokół stawu Semínského aż do rozdroża, gdzie skręcisz w lewo na drogę asfaltową i kontynuuj czerwonym szlakiem turystycznym w kierunku miejscowości Nebákov. Tam znajduje się kiosk z zakrytym posiedzeniem na zewnątrz. Grobla stawu jest dobrze dostępna, nawierzchni jest trawiasta.

Stąd należy się wrócić do ostatniego rozdroża i kontynuować niebieskim szlakiem turystycznym w kierunku miejscowości Roveň, gdzie Cię oczekuje jeden z następnych podjazdów asfaltowych pod górę, i to na odcinku 1 km. Koło fermy Mladějov – Roveň trzymaj się w lewo, droga doprowadzi cię na drogę główną, gdzie skręcisz również w lewo, i po 0,5 km na rozdrożu Podhůra skręcisz w lewo na kamienistą drogę polną (zdjęcie nr. 5) (zdjęcie nr. 6), biała ścieżka rowerowa Svitačka, Trosky.

Po 1,5 km dotrzesz do Dolního mlýna (młyna) i Dolského stawu. Z rozdroża Dolní mlýn kontynuuj jeszcze 200 m szlakiem czerwonym po drodze asfaltowej. Dotrzesz do skrzyżowania, na którym zejdziesz z czerwonego szlaku i będziesz kontynuować drogą asfaltową z kamieniami w lewo, gdzie na Ciebie czeka ostry 0,7 km długi podjazd pod górę.

Dotrzesz do skrzyżowania, gdzie skręcisz w prawo na drogę asfaltową, która zaprowadzi Cię do restauracji. Drzwi wejściowe o szerokości 70 cm otwierają się na zewnątrz, przed nimi znajduje się 5 cm stopień. Drzwi od WC są szerokie 70 cm i przed nimi znajduje się 7 cm stopień. Drzwi do toalety są szerokie 60 cm, otwierają się do środka i nie można ich za sobą zamknąć. Przed toaletą znajduje się 1 m przestrzeń, po bokach potem 30 cm. W restauracji można zjeść obiad.

Kontynuuj dalej niebieskim szlakiem do rozdroża Svitačka, na którym skręć w lewo. Kontynuuj drogą asfaltową w kierunku Hrubé Skály. Droga doprowadzi Cię lekkim zjazdem z powrotem na Vidlák.